Nyitólap

1021 Budapest, Széher út 73. Telefon: 06-1 / 392-8200

Kórházunkról
Betegellátás
Programok
Mentsünk életet!
Galéria
Támogatás
Állásajánlatok
Elérhetőségek
Webshop
Szent Ferenc játszótér
Szent Ferenc játszótér

Gyógynövénykert

 Nyitólap  Aktualitások  Oslói Orvosi Konferencia 2017 - sajtóközlemény ... 
Betűméret-növelés →

Oslói Orvosi Konferencia 2017 - sajtóközlemény / E-Health Technology Forum in Oslo



Exchange of experience and partnership programs in the field of improvement of patient safety conditions in hospitals
[2017.09.01. - 2017.10.31.]

Kapcsolattartó:Dr. Toldi-Schedel Emil
Budapesti Szent Ferenc Kórház
Telefonszám: +36 (1) 392 82 46
Email cím: titkarsag@szentferenckorhaz.hu
Honlap címe: www.szentferenckorhaz.hu

Budapest Szent Ferenc Kórház: Norvég betegbiztonsági jó gyakorlatainak megismerése - HU12-0003-Action 2-2016

Projekt keretében Kórházunk részt vett az Oslói Egészségügyi Technológia i Fórumon, mely 2017.09.12-2017.09.16 között kerül megrendezésre. A projekt összköltsége: 2 821 600,- Ft A fórumon megismerkedhettünk a legmodernebb technológiai és digitális újításokkal melyek a beteg azonosító rendszerek piacán megjelentek.

Szervezetünk fő célja az információ megosztása, a tapasztalatcsere elősegítése, a jövő generációnak felkészítése. Ehhez szükséges újabb információk közvetlen megszerzésére törekszünk. A külföldi jó gyakorlatokat átvétele segít abban, hogy a hazai célközönség mindig naprakész és előremutató információk birtokában legyen, mely a teljes hazai érintettek közösségét a nemzetközi színvonalhoz közel tartja, egészen az egészségügyi ellátás alsó szintjétől a beszállítókon át, a kórházak vezetéséig.

A nyugati egészségügyi ellátás magas színvonalát nem csak elsősorban a magasabb technológiai megoldások jellemzik, hanem egy olyan látásmód is, mely a hatékonyságot és az emberközpontúságot is szem előtt tartja. Ezen látásmód meghonosodására tett minden lépéssel egyre közelebb kerülünk az idealizált ellátásig.

Budapest Szent Ferenc Kórház: Norvég betegbiztonsági jó gyakorlatainak megismerése

A fórum a következő témákat tárgyalja:

  • Intelligens megoldások a digitális átalakulás támogatására az egészségügyben
  • Kórházának felkészítése a digitális világra: IoT és BYOD
  • Betegazonosítási problémák és megoldások: GDPR és a beteg azonosítása. A jogi és beteg adatvédelmi követelményeknek való megfelelés;
  • Beteg- és egészségügyi tapasztalat - Next Generation Care Journey - interkommunikáció és beteg kapcsolat
  • Ismerkedés a gyakorlattal: Oslói Egyetemi Kórház, Sunnaas Kórház

A Konferencia programjának részletezése:


A konferencia második napján volt lehetőségünk ellátogatni az Osló-i Egyetemi Kórházba, ahol bemutatásra kerültek azok a technológiák, amelybe a K+F részlegük vezetésével a kórház az utóbbi években invesztált. Megismerkedhettünk azzal a speciális szemüveggel, ami az ún. kevert valóság (angolul mixed reality, MR) segítségével teszi lehetővé pl.: a szívműtétek orvosi konzultációját, akár több ezer kilométeres távolságból. Az MR nem azonos a kiterjesztett valósággal (AR), ez utóbbi (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális (látszólagos, nem valódi) kibővítése, amikor pl.: a mobil kamerájával szétnézve egy adott környéken megjelenik az éppen a kamerában látható adatokon kívüli információ. A kevert valóság lényege, hogy az ebben létező valós és digitális tárgyak valós időben hatnak egymásra, a digitális elemek kvázi léteznek, azaz mindenki számára elérhetőek. A kevert valóság segítségével a beteg szívéről készített MR képből egy valóságos, 3 dimenziós tárgyat alkothatunk, amit szabadon lehet forgatni, nagyítani, szeletelni, méghozzá úgy, hogy a többi résztvevő valós időben látja a változást az adott „tárgyon”. Ennek a jelentősége, hogy korábban az orvosi konzultációkat pl.: egy szívkoszorúér műtét kapcsán, a 3D nyomtatóval előállított szívvel lehetett elvégezni, amit nagyítani nem lehetett, ráadásul egy szeletelést követően a nyomtatott darab használhatatlanná vált. Egy ilyen nyomtatás költsége 1500 EUR volt. Az új szemüveg segítségével többféle műtéti megoldást is le lehet modellezni és bármennyi alkalommal be lehet tölteni az eredeti lenyomatot, mindenféle további költség nélkül. A nap másik felében Osló belvárosát ismerhettük meg a HNCC kollegájának az idegenvezetése mellett.

A harmadik napunkon a Magyar Nagykövetségen Sikó Anna Mária nagykövetasszony fogadott minket reggel, aki rengeteg hasznos információt osztott meg Norvégiáról, a norvég életfelfogásról (hygge), a gazdaságukról, valamint a közéletről.

A nagykövetasszony biztosította a résztvevőket a támogatásáról, valamint reményét fejezte ki az iránt, hogy a jövőben sok, hasonló és hasznos tudásmegosztás fog megvalósulni hazánk és Norvégia között. A nap hátralévő részében megismerkedtünk a helyiek tradícionális ételével (pölse), valamint szintén a HNCC kollegájának a segítségével megnéztük Osló nagyobb látványosságait, betekintést nyerhettünk a helyi mindennapokba, így ismerkedve meg a specifikus orvosi és innovációs témákon kívül a társadalmi háttérrel, mely lehetővé tette ezt a fajta technológiai és gondolkodásbeli előrelépést a norvégok számára.

Ezen platform kiváló alkalom volt arra, hogy Egyetemünk megismerkedhessen az új technológiákkal, betegazonosító rendszerrel. További fejlesztési terveink meghatározó eleme lehet a Norvég minta, mely hatékony és beteg központú ellátás pozitív példája.
A hosszú távú célkitűzések megvalósításának részeként, az új évezred kezdetén komoly beruházásokat indított az intézetben és fázisokra tagolt rekonstrukciós terv készült.
Számos beruházás, újítás vette kezdetét az elmúlt években, valamint rekonstrukciós munkálatokkal párhuzamosan pályázatokon elnyert források és a kórház alapítványának támogatásával felújításra került az intézet műszerparkja is.


Kórházunk bemutatása:

A Budapesti Szent Ferenc Kórházat az Assisi Szent Ferenc Leányai Kongregáció nővérei alapították 1936-ban. 1950-ben államosították, majd 1994-ben a Kongregáció visszakapta a tulajdonjogot, 1996-ban pedig a működtetési jogot is. A Kórház jelenleg is a nővérek tulajdonában van.A Szent Ferenc Kórház jelenlegi fő tevékenysége kardiovaszkuláris eseményeken átesett betegek korai szakintézményi rehabilitációja, és a tartós életmódváltás lehetőségének megteremtése, a betegek hosszú távú ellenőrzése mellett.

A Norvég Alapok és az EGT Alapok révén Norvégia hozzájárul a társadalmi és gazdasági különbségek csökkentéséhez, valamint kedvezményezett országokkal való kétoldalú kapcsolatok erősítéséhez Európában. Norvégia az Európai Gazdasági Térségről (EGT) szóló megállapodás révén szorosan együttműködik az EU-val. A 2009-2014 közötti időszakra Norvégia hozzájárulása 1,7 milliárd euró.

A támogatásból a nem kormányzati szervezetek, kutatási és felsőoktatási intézmények, valamint a köz- és magánszektor részesülhet a 12 legutóbb csatlakozott EU tagállamban, valamint Görögországban, Portugáliában és Spanyolországban. Széleskörű együttműködés folyik a donor állam szerveivel, és a tevékenységeket várhatóan 2016-ig megvalósítják. Fő támogatási területek a környezetvédelem és az éghajlatváltozás, kutatás és ösztöndíjak, civil társadalom, egészségügy és gyermekek, a nemek közötti esélyegyenlőség, az igazságosság és a kulturális örökség.

Galéria / Galery

..

Short summary of the project


We intend to present the E-Health Technology Forum in Oslo between 2017.10.10-2017.10.14. The aim of the forum is to provide participants with the latest, cutting edge technological innovations to identify patients, thus indirectly increasing patient safety. The following topics are covered by the forum:
- Intelligent solutions to support digital transformation in healthcare
- Preparing your hospital for the digital world: IoT and BYOD
- Patient Identification Problems and Solutions: GDPR and Patient Identification Compliance with Legal and Patient Data Protection Requirements; How does technology support its implementation?
- Patient and Healthcare Experience – Next Generation Care Journey - Intercommunication and Patient Linking withCareer Team
- Getting acquainted with good practice: Oslo University Hospital
The forum is a cost effective way tobecome familiar with these trends. Increasing patient identification and service control is the next step in raising the supply level in healthcare. We are obliged to bring patients and policy demands into line with current requirements, using preventative-therapeutic methods, procedures, laws, regulations, and regulatory requirements used in both domestic and international practice, within the required and suggested safety requirements. By having knowledge of technological innovations, we could provide solutions to homecare that help control patient management. This contributes to the reduction of health risks arising from human error and less regulated processes.
Our hospital considers these tasks to be of the utmost importance in order to ensure the quality requirements on both a domestic and an international level, and to create the necessary conditions to enable this. Our goal is to provide high quality care in all areas of our institution.
We pay special attention to patient safety in the hospital, we manage all the activities of the institution in relation to infection control, whilst meeting all regulatory obligations, however the up-to-date knowledge of modern solutions is indispensable in maintaining quality.

Norwegian hospitals are renowned for their innovation, for example, at the University Hospital in Trondheim, St. Olav Hospital, they seek to implement a state of the art hospital that promotes more effective treatment procedures, expands the range of services offered to patients, and simplifies staff workload. Information communication development, implemented by Telenor and Cisco, provides modern solutions that speed up processes, increase transparency, simplify communication (both in and outside the hospital) and thus create a solid foundation for indirectly enhancing the quality of the service, increase the number of patients being cared for, and reduce the mortality rate.

The goal is to acquire solutions from the knowledge that can later be integrated into the hospital's workflow, that is to say,tangible results from the experience gained. We would like to keep in touch with the Norwegian parties involved in the future so that they can help with their experience to implement specific solutions and provide feedback to them.

Impact of the project on environmental sustainability: By enhancing patient identification processes, occupational health, and infection safety risks are reduced.
The impact of the project on economic sustainability: some of the patient identification processes can be integrated in our processes in a cost-free manner, which will make the results sustainable without further capitalisation.
Impact of the project on social sustainability: By increasing patient safety, we reduce the significant risks to public health.

Through the people involved in the project, we paid particular attention on ensuring that gender equality is achieved.

The added value of the project is to strengthen good governance; through the enhancement of patient identification, transparency is achieved, and the introduction of innovative solutions will also provide the opportunity for patients to enforce their interests.

Introduction of the Partner


The Hungarian-Norwegian Chamber of Commerce (HNCC) is an independent, non-profit association established in order to promote bilateral trade, commerce, industry, tourism, manufacturing, professional and allother business activities, services and relations between Hungary and Norway and operated with funding mainly from donations, membership fees and fees charged for special events.
HNCC will have close relations with appropriate entities in Hungary and strives to raise awareness of Hungary and Norway as the right source of business partners and newproducts, just as well as excellent sites for investments and accessible markets.

Mission of the Chamber is toprovide platform for exchange and networking opportunities for the members as well as to promote the irinterests to key decision makers and to help develop economic and commercial relations between Hungary and Norway, to reinforce and enhance business and culturalties by organizing events bringing Hungarian and Norwegian companies, primarily SMEs and individuals together. HNCC will, therefore, provide a network among professionals, companies and organizations working with Hungary and Norway.
Events, workshops, conferences, seminars, meetings, etc. will be organized to facilitate collaboration and knowledge transferand ingeneral, to provide members with updated information about political, economic, cultural and/or legislative issues relevant to business and commerce.

https://www.hncc.no/

Partnership


The Norwegian-Hungarian Chamber of Commerce organises the participation of the Hungarian parties on the forum. Facilitating the Chamber helps to maintain ties with the other participants in the forum and the Norwegian hospitals in the future. With their help we can make communication effective, despite the linguistic diversity, with the aim of effectively implementing concrete solutions.

The aim of the Chamber is to link the service providers interested in patient identification from the Norwegian side to the Hungarian side. The forum provides an excellent opportunity for the Chamber to become familiar with the needs and financial possibilities of the Hungarian parties and to present solutions that are more specific to the Hungarian market for health institutions in Hungary.

Its work has been linked for many years by the Chamber, bringing together innovative market solutions with the demand side.

 

 

Galéria / Galery

 vissza
Állásajánlatok
2023
SZEP
29
Takarító

2023
SZEP
28
Ápoló / Szakápoló

2023
JÚL
13
Konyhai kisegítő

2023
MÁJ
21
Kardiológus / belgyógyász szakorvos, vagy szakvizsga előtt álló orvos

2023
MÁR
30
Karbantartó / Gondnok

1021 Budapest, Széher út 73. telefon: (1) 392 8200
Adatkezelés és adatvédelem Kapcsolat Impresszum